dimarts, 6 de febrer del 2018

La meva nova aportació teórica és sobre dos llibres:

1-"Bases normatives, organitzatives i curriculars d'atenció a la diversitat" de Guillermo Bautista, Ester Castejón i Anna Espasa de la Universitat Oberta de Catalunya.

És un llibre bastant clarificador i dóna una visió àmplia dels diferents serveis que actualment tenim els centres educatius per poder atendre la diversitat de la millor manera possible.

Exposa els recursos personals i materials, els recursos organitzatius interns dels centres, els serveis externs al centre, la importància del treball en xarxa per atendre la diversitat i per últim l'atenció als alumnes amb necessitats educatives i la inclusió als centres.

2- " Dificultats d'aprenentatge dels continguts curriculars" de Maria Isabel Cano Ortiz, Ceneida Fernández Verdú, Maria Feliu Torruella i altres de la Universitat Oberta de Catalunya.

És un llibre que exposa una visió diferent sobre la forma d'entendre les dificultats d'aprenentatge en l'escola. El llibre considera que poden aparèixer a l'aula dificultats de l'aprenentatge originades pel desplegament del currículum escolar. Com ara, formes d'ensenyar que no promouen el desenvolupament de les competències bàsiques....

La meva aportació pràctica és sobre un material que vaig utilitzar en algun moment per atendre alumnes amb trastorn de conductes

El primer és un material per treballar la lectoescriptura amb els quaderns Llevant un material gradual i repetitiu que per certs alumnes pot anar bé.


i un altre material que també he fet servir és el material de pictogrames de l'ARASAAC, un material per donar una comunicació alternativa als alumnes que no en tenen.


Espero que us sigui útil

Mònica Català

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada