dimarts, 13 de febrer del 2018

El primer és un llibre que fa un enfocament bastant ampli de la funció que exerceix l'escola inclusiva, i de com es bàsica la participació de les famílies i la societat en el seu conjunt.
També fa referència a la importància  de desaprovar la conducta disruptiva mes no al nen que la provoca.Penso que és un llibre que ens permet analitzar i aclarir situacions en alumnes amb aquest tipus de transtorns i les respostes que en aquests moments podem adoptar com a mestres.

Alumnado con dificultades de regulación del comportamiento ..., Volum 1

Per Gemma Alsina Masmitjà, Carme Saumell  Mir, Àngels Arroyo  Rodríguez
EDITORIAL GRAÓ

" Aquells alumnes que presenten alguna discapacitat o certes dificultats específiques no són una excepció. Sòn nens i joves amb les seves característiques personals però tenen les mateixes necessitats que els altres.
també necessiten sentir que els seus mestres tenen expectatives en el seu progrés escolar i que els hi plantegen exigències que promoguin el desenvolupament de les seves capacitats.
Si volem que els alumnes amb dificultats de regulació del comportament puguin integrar-se a la societat quan siguin adults, untament amb els altres, si desitgem que aprenguin a adaptar-se a les diferents situacions, tolerin les frustracions, regulin les seves emocions i desenvolupin habilitats de relació, no puguem esperar a que les aprenguin quan siguin adults. És a l'escola primària i a l'institut on s'han de trobar amb situacions habituals i quotidianes amb les que hagin d'interactuar amb els altres, demanar ajuda si la necessiten o defensar-se si són molestats. De la mateixa manera els seus companys podran comprendre els significat de les dificultats d'interacció i les diferents formes de reaccionar davant les emocions,fet que ajudarà a estimular en ells l'empatia i la flexibilitat necessària per l'adaptació social "

El segon és el video d'una experiència educativa innovadora, en la qual es visualitza el món de les emocions en un grup d'adolescents (joves que han tingut dificultats com a estudiants i que han arribat a desmotivar-se ). Saber qué és el que sentim i posar-li nom, és la clau per buscar respostas i demanar ajuda si ens cal.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada