dimecres, 21 de febrer del 2018


En primer lloc el recurs teòric que he escollit és un document que es diu "Els trastorns de conducta a l'escola" i que està elaborat en equip per diversos EAPs. És un document elaborat i dirigit a psicopedagogs i treballadors d'EAPs però conté molta informació interessant i important que és imprescindible conèixer quan tractem amb un alumne amb aquest trastorn (especialment alumnes adolescents). És bàsic comprendre el perquè de la seva conducta, els factors de risc i de protecció, quins tipus d'intervenció podem fer, com i quan ha de ser la conversa amb aquests alumnes, la importància del vincle, del treball en xarxa, etc. El link al document és aquest: http://www.xtec.cat/crp-altpenedes/docs/Els_TC_a_l_escola__maig_07.pdf

D'altra banda, presento dos recursos teorico-pràctics. 
Per un costat, vull parlar de l'Institut de Trastorns Alimentaris (ITA) que a pesar del seu nom no només es dedica als TCA, sinó que també té una unitat especialitzada en Trastorns de la Conducta. Per tant, és important conèixer l'existència d'aquests tipus de recursos on professionals especialitzats en aquest trastorn ens poden ajudar a nosaltres i a les famílies. La seva web és http://www.itacat.com/es/ i un PDF amb informació al voltant de com tracten els TC en aquest centre: http://www.itacat.com/images/downloads/DOSSIER_ITA_TC_A5_2017.pdf

Per últim, volia recomenar-vos un llibre que ens van fer llegir a la carrera d'educació infantil i que em va agradar molt. És "El apego en el aula. Relación entre las primeras experiencias infantiles, el bienestar emocional y el rendimiento en el aula" de Heather Geddes del 2010, publicat per l'editorial Graó. Ens parla de la importància de les relacions afectives segures dels infants tant amb la família més propera com amb els mestres i sobre com la conducta moltes vegades és la manifestació de la qualitat d'aquesta relació afectiva. També ofereix exemples i recursos pràctics sobre com atendre aquests infants. 
 

Sara Cuadrado

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada